مشاوره بازاریابی دپارتمان ایواز

ایده های ناب برای پیشرفت کسب و کار شما

1-برنامه بازاریابی

برنامه بازاریابی یک برنامه جامع متشکل از اهداف بلند مدت و کوتاه مدت است که به نحوه پیاده سازی و اجرای استراتژی‌های بازاریابی کمک می‌کند و شرکت را در جهت تحقق اهدافش هدایت می‌کند.

این پلن به تغییر مفهوم یک محصول یا خدمت،‌ رسیدن به اهداف تعیین شده شرکت در زمینه فروش، شناخت بهتر نیازهای مشتریان، به دست آوردن سهم بازار و … کمک می‌کند و با دقت بالایی عنوان می‌کند که شرکت برای پشتیبانی از فروش محصولات قدیمی و همچنین بازاریابی و فروش محصولات جدید چه مسیری را باید طی کند.

به طور خلاصه این برنامه تاکتیک‌ها و اهداف مدیریتی شرکت را به طور خلاصه و کاملا مشخص بیان می‌کند.

 

2- بازاریابی محتوا

برای داشتن یک بازاریابی محتوای موفق، به برنامه‌ریزی دقیق نیاز خواهید داشت.
استراتژی محتوا مزایای بسیاری دارد که می‌تواند شما را به عنوان یک صاحب کسب و کار یاری کرده و رشدی پایدار برایتان به ارمغان آورد. از مهمترین مزایای آن می‌توان به گسترش کسب و کارهای جدید اشاره کرد. استراتژی بازاریابی محتوا باعث می‌شود محتوایی ارزشمند که ارتباط کاملی با موضوع کسب و کار دارد، به وجود بیاید. چنانچه بازاریابی محتوا قدرتمند باشد، مخاطبان جدیدی جذب موضوع و کسب و کار موردنظر شده و مخاطبان قبلی نیز به قوه خود باقی می‌مانند. محتوای ارزشمند و باکیفیت می‌تواند مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کند.

3- بازاریابی رویداد

ایونت مارکتینگ یا بازاریابی رویداد جهت ارائه یا ارتقای محصول، خدمات و … جهت افزایش مشارکت با افراد برگزار می‌شوند.
تمام این رویدادها به خودی خود به نظر با همدیگر متفاوت می آیند، اما واقعیت این است که برای تمام برندها و سازمان هایی که این چنین رویدادهایی را حمایت می کنند تنها یک هدف مشترک وجود دارد و آن سرگرم کردن و ایجاد تعامل با شرکت کننده ها و تبدیل آنها به مشتری است.

بازاریابی رویداد یا ایونت مارکتینگ یکی از با ارزش ترین استراتژی های بازاریابی برای تمامی مدل های مختلف بیزینسی است، از بیزینس های تکنولوژی یا آموزش محور گرفته تا بیزینس های مربوط به پزشکی و خرده فروشی و غیره. نه تنها خود رویداد به تنهایی برای اسپانسر و حمایت کننده اش سودآور است، بلکه برای شرکت کننده ها هم جنبه انگیزشی و انرژی بخش دارند. رویدادها می توانند برای مردم الهام بخش، آموزشی، فریبنده و سرگرم کننده باشند و بهانه ی خوبی برای جمع شدن مردم دور هم به شیوه ای که تقریباً هیچ کانال بازاریابی دیگری قادر به انجامش نیست، هستند.

 

4- بازاریابی اینترنتی

بازاریابی به هر فعالیت جذب و حفظ مشتری گفته می شود و با گسترش فضای اینترنتی و آنلاین، بازاریابی اینترنتی (آنلاین) در واقع همان جذب و حفظ مشتری به صورت اینترنتی است.

در کسب و کارهای سنتی، بعد از راه اندازی کسب و کار، مهم ترین مسئله، جلب و حفظ مشتریان است که در قدم اول صاحبان مشاغل به آن می پردازند و به این فرآیند در اصطلاح، “بازاریابی” گفته می شود. امّا امروزه دیگر کسب و کارها کم کم جنبه سنتی خود را از دست داده اند. با حضور چشمگیر اینترنت در فضای معمولی زندگی انسان ها، کسب و کارها نیز میل به ورود در این فضاها را پیدا کرده اند و حضور کسب و کارهای اینترنتی به طبع بازاریابی اینترنتی را نیز می طلبد. در واقع همان جذب و حفظ مشتری به صورت اینترنتی را بازاریابی اینترنتی می گویند.

بازاریابی اینترنتی نیز همانند بازاریابی سنتی باید توسط بازاریابان اینترنتی صورت بگیرد. شما در راه می توانید از آژانس های بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی کمک بگیرید. “امپریال” یکی از بهترین آژانس های بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی است که آماده خدمت رسانی به کسب و کارهای مختلف است.